Tuesday, October 27, 2009

Bunga-bunga pinggan lama.. Siri 1

Rupa-rupanya semua corak dan bunga untuk 'pinggan mangkuk lama ni' ada nama.. cuma saya yang tak tahu.. so lepas buat 'research' sikit-sikit dekat blog otai-otai pinggan lama inilah hasil dapatannya.. saya mula dengan My favourite... Bunga Ros dan Jambatan (Rose Bridge) so romantic.. love at first sight. Malangnya cuma ada teko dan piring saja corak ni.. So sesiapa yang ada corak set ni yang nak di letgo, jual laaa kat saya.. Pls. Pls.


Corak Bunga Kangkung



Corak Bunga Ros Hitam Setangkai (Black Rose)


Bunga Peonies..



Corak Batik warna hijau ..dan ada sebiji je..



Corak Bunga Sakura. Cantiknya bunga ni... teringat satu cerita lakonan Aaron Kwok ngan saper ntah Kelly Chen kot.. Para-Para Sakura.. dia orang menari di bawah pokok sakura..so sweet..



Yang ini tak pasti corak apa.. Corak 'Twin Roses' rasanya...



Corak Bunga Padi...


OK..sekian untuk siri satu.. siri 2 akan menyusul..

2 comments:

  1. Saya ada set nasi tambah 6 piring 6 pinggan makn 6 piring kecil 2 mangkuk kecil 2, black rose bridge

    ReplyDelete
  2. boleh contact saya 0132888121 kamal

    ReplyDelete