Thursday, December 10, 2009

Cuci mata siri 1

Entry kali ni tentang koleksi antik di rumah abang kepada adik ipar..rumahnya masyallaah dasyat.. kalau pegi meleleh air liur.. ni kira advance punya collector. Banyak barang di rumahnya tak penah pun saya tengok sebelumnya.. tapi sebelum tengok koleksi antik tu, kita tengok dulu rumah dia.. mak oii besarnya..


Ini pemandangan rumah waktu malam...keliling rumah tak ada pagar tau.. yang jadi pagar rumah ialah pokok-pokok bonsai... tak tau berapa banyak bonsai yang ada.. tak terkira.. sebab kawasan rumahnya sangat luas...

Gambar luar rumah lagi.. duduk di bangku tu tuan rumahnya.. Haji Rizal..



Ini ialah ruang tamu.. sette ni diperbuat daripada kayu rosewood.. coraknya classic giler...cuba tengok lantai tu.. Lantai granit... tingkat bawah semua berlantaikan granit.. termasuk bilik air..




Lagi living room rumah tu.. dekat tengah-tengah tu ada tikar plastikk.. antik ke tu?



Lampu di living room.. salut emas 999.. harga tak usah sebutlah tu..


Adik ipar, Abby sempat juga snap gambar di dapur..Kreatif.. lebihan batu dinding dijadikan tempat untuk meletak kulit kayu manis... Tengok pasu dekat sudut tu.. jadi hiasan di dapur.. pasu yang dijadikan pasu hiasan di ruang tamu lagi hebat.. sampai di sini dulu. Jumpa lagi di siri kedua.

No comments:

Post a Comment